16.12.2020

Wella kerää weDo-tuotteilla varoja Itämeren hyväksi

Wella on 140 vuoden ajan osoittanut tietä kampaamoalalla innovaatioiden ja laadun lipunkantajana. Wella Companyn brändien tuotteita käytetään sadoissa tuhansissa kampaamoissa ja miljoonissa kotitalouksissa ympäri maailman päivittäin. Syyskuussa 2019 Suomessa maailmanlaajuisen ensi-iltansa saanut weDo -brändi on eko-eettinen vaihtoehto hiusten hoitamiselle ja sen tarkoitus on tehdä positiivinen vaikutus meihin kaikkiin ja koko planeettaamme.

Kestävien periaatteiden mukaisesti valmistettujen tuotteiden lisäksi, weDo pyrkii tekemään maailmasta paremman paikan yksi ystävällinen teko kerrallaan ja brändin vahva viesti on, että jokaisella teolla on merkitystä.

”Meret ja vesistöt peittävät yli 70% maapallon pinta-alasta, joten niiden vaikutus planeettamme hyvinvointiin on kriittinen. weDo tekee jo kansainvälisesti yhteistyötä Plastic Bankin kanssa, joka kerää muoviroskaa merestä kehittäen kierrätysmenetelmiä ja tehostaen toimivaa kiertotaloutta, joten paikallisesti toteutettu, Itämeren hyvinvointia tukeva yhteistyö John Nurmisen Säätiön kanssa oli luonnollinen jatkumo weDo brändin ystävällisten tekojen joukossa”, Wellan Trade Marketing Manager Jussi Ryymin kertoo

John Nurmisen Säätiön Puhdas Itämeri -hankkeissa vähennetään Itämerta rehevöittäviä päästöjä leikkaamalla pistekuormitusta kunnallisilta jätevedenpuhdistamoilta ja teollisuudesta sekä vähentämällä maataloudesta tulevaa hajakuormitusta erilaisilla vesiensuojelumenetelmillä. Lisäksi säätiön hankkeissa poistetaan mereen jo päätynyttä ja sisäistä kuormitusta muun muassa hoitokalastuksella ja ruovikon niitolla sekä tutkitaan uusia keinoja sisäisen kuormituksen hillitsemiseksi. Tämän ohella säätiö seuraa aktiivisesti muun muassa Venäjällä, Valko-Venäjällä ja Puolassa jo päättyneitä puhdistamohankkeita, joissa se on ollut mukana rahoittajana tai toteuttajana.

weDo haluaa auttaa Itämerta yhdessä John Nurmisen Säätiön kanssa lahjoittamalla 1 euron jokaisesta Suomessa myydystä tuotteesta ajanjaksolla 1.1.-30.6.2021. Kampanja tulee näkymään weDo-brändiä jälleenmyyvissä kampaamoissa ja tavarataloissa sekä verkkojälleenmyyjien sivustoilla. Lisäksi kampanjan tiimoilta tehdään vaikuttajamarkkinointiyhteistyö tunnetun ja kampanjan teemaan sopivan mediapersoonan kanssa alkuvuodesta 2021.

Lisätietoja:

@wedo_act #togetherwedo
wella.com

Jussi Ryymin
Trade Marketing Manager
HFC Prestige International Finland Oy (Wella Company)
jussi.ryymin@wella.com
puh. +358 45 657 9068

Erkki Salo
Varainhankintajohtaja
John Nurmisen Säätiö
erkki.salo(at)jnfoundation.fi
Puh. +358 (0)40 728 1859

John Nurmisen Säätiö – Itämeren suojelua ja kulttuuritekoja
Vuonna 1992 perustetun John Nurmisen Säätiön tavoite on pelastaa Itämeri ja sen perintö tuleville sukupolville. Säätiö on kulttuuriteoistaan palkittu tiedonvälittäjä ja merellisen sisällön tuottaja. Säätiön Puhdas Itämeri -hankkeissa parannetaan Itämeren tilaa konkreettisilla, mereen kohdistuvaa kuormitusta ja ympäristöriskejä vähentävillä toimilla. Työtä ohjaavat mitattavat tulokset ja vaikuttavuus. 
www.johnnurmisensaatio.fi

Aiheeseen liittyvää

Olet nyt varjossa ""Staging"". Poistu